Відзначення Всесвітнього дня водно-болотних угідь
Дата: 22.02.2021 16:14
Кількість переглядів: 2124
2 лютого – це день заснування Конвенції про водно-болотні угіддя, що мають міжнародне значення. Кожного року 2 лютого відзначається Всесвітній день водно-болотних угідь. Тема 2020 року – «Водно-болотні угіддя, вода і життя – нероздільні!». Цьогорічна тема привертає увагу до питань пов’язаних з використанням прісної води, а також ролі водно-болотних угідь у накопичені, очищенні та постачанні прісної води для потреб людства і природних процесів.
У далекому 1971 році цього дня було підписано Рамсарську конвенцію та започатковано для привернення уваги важливість водно-болотних екосистем для людей та вперше відзначено у 1997 році. З того часу до Всесвітнього дня водно-болотних угідь організовується низка інформаційних кампаній та природоохоронних акцій по всьому світу.
Рамсарська конвенція закликає звернути увагу на зростаючу водну кризу по всьому світі та одну з її причин – руйнування водно-болотних екосистем. У той самий час водно-болотні угіддя надають низку екосистемних послуг, від яких залежить людство і вартість яких оцінюється у 47 трильйонів доларів США на рік – це постачання прісної води для пиття і сільського господарства, риболовля і аквакультура, протидія негативному впливу штормів та повеней, регуляція клімату та створення середовища існування.
З нагоди відзначення 2 лютого Всесвітнього дня водно-болотних угідь в закладах загальної середньої освіти було проведено інформаційні кампанії, тематичні уроки, спрямовані на підвищення обізнаності шкільної молоді з питань необхідності збереження водно-болотних угідь.
В цей день учні та вчителі початкової школи Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів переглянули навчальні відео про значення прісної води, мультфільми про економне використання води та зробили колективні розфарбовки про прісні водойми та болота. Учні 5 класу на уроці природознавства говорили про важливість охорони водних ресурсів. Також була проведена бесіда «Чому я маю охороняти водойми та болота». У 7 класі на уроці хімії учні вивчали тему: «Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення». На уроці географії учні 8 класу разом з вчителем провели диспут на тему: «Охорона боліт України». Учні 10 та 11 класу на уроках біології висловлювали свої думки на тему «Вода – джерело життя». Діти наголошували на необхідності збереження прісних вод та забезпечення належного доступу до чистої води, а це - припинення руйнування і початок відновлення водно-болотних угідь, демонтаж гребель, припинення надмірної експлуатації підземних вод, очищення і припинення забруднення джерел прісної води, збільшення ефективності використання води.
До відзначення Всесвітнього дня водно-болотних угідь долучилися здобувачі освіти Павлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Для учнів 1-4 класів було проведено інформаційні хвилинки «2 лютого – Всесвітній день водно-болотних угідь». Вчителька біології Яцкевич В. О. з учнями 7 класу переглянули і обговорили презентацію «Значення збереження водно-болотних угідь для нашого майбутнього» та випустили стіннівку. Класний керівник 10 класу Гриценко Г. Л. провела бесіду «Водно-болотні угіддя України». Заступник директора з виховної роботи Вербінець Л. Г. на шкільній дошці оголошення розмістила інформацію про Всесвітній день водно-болотних угідь задля інформування здобувачів освіти та працівників. Бібліотекарка Гнатовська О. А. організувала виставку літератури «Охорона водних об’єктів». Заходи проведені з метою розширення кругозору школярів, виховання підростаючого покоління з усвідомленням вразливості природних екосистем та необхідності їх охорони.
В Строганівській ЗОШ І – ІІІ ступенів також було проведено ряд тематичних виховних заходів. Педагог-організатор Кобилинська М. М. підготувала інформаційний стенд «Всесвітній день водно-болотних угідь», на якому були висвітлені матеріали про екологічні проблеми водно-болотних угідь та шляхи їх розв’язання. Заступник директора з виховної роботи Даниленко І. Г. провела екологічну вікторину «2 лютого - Всесвітній день водно – болотних угідь» для команд хлопців та дівчат 8 класу. Учні продемонстрували свої знання рослинного та тваринного світу боліт, будували харчові ланцюги, визначали роль болотних угідь для потреб людства і природних процесів. Вчитель біології Задорожня С. М. організувала для учнів віртуальну подорож «Відкрий для себе водно-болотні угіддя». Вчителька ознайомила учнів з важливою інформацію використання та охорони прісної води. Для учнів 2 класу Пішеніна Т. М. провела екологічну годину «Охорона водних об’єктів». Вчитель образотворчого мистецтва Бондаренко Л. П. з учнями 6 класу виготовили інформаційні плакати «Збережемо водно - болотні угіддя для майбутніх поколінь».
В Іванівській ЗОШ І-ІІ ступенів для учнів початкових класів була організована бесіда «Водно-болотні угіддя України». У 2 класі вчителем Доценко О. С. було організовано конкурс малюнків «Рослини та птахи водойм України». Учні 5 класу переглянули презентацію «Нероздільні вода, водно-болотні угіддя та життя», а учні 8 класу долучилися до уроку з обговоренням «Водно-болотні угіддя України. Проблеми та рішення». Для учнів 9 класу вчителем Чеботарьовою О. І. була проведена інформаційна година «Водно-болотні угіддя для нашого майбутнього».
Усі заходи були спрямовані на збереження водно-болотних угідь на планеті, покликані привернути увагу дітей та підлітків на виняткову важливість і цінність водно-болотної екосистеми для забезпечення сталого розвитку нашої планети.
Статтю підготувала
інспектор з питань освіти
Оксана Мельник
« повернутися