Присиваська сільська територіальна громада
Каховський район, Херсонська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Стаття в газеті "Голос Таврії" "Новий водогін для блага жителів"

Дата: 19.06.2020 08:01
Кількість переглядів: 692

Фото без опису

Якісна питна вода цілодобово – це одна з найактуальніших потреб для населення! Технічно зношені водогони, 2-3 годинна подача води, постійні пориви на різних ділянках, тривалі та затратні ремонтні роботи, невідповідна якість питної води, за рахунок потрапляння через пориви шкідливих домішок, низький тиск, швидкий та необлікований розбір води – це не є нормою в наш час. Невідповідний стан системи водопостачання – одне із проблемних питань, над вирішенням якого керівництво громади працює постійно.

В рамках співпраці з Програмою DOBRE «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність», Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) під час роботи над Стратегією розвитку Присиваської ОТГ на 2018-2026 рр., у 2017 році проведено дослідження за допомогою анкетування мешканців ОТГ щодо умов життя та якості публічних послуг у громаді. Дослідження, насамперед, стосувалося чинників, що впливають на якість життя мешканців і мешканок; послуг, що надаються установами органу місцевого самоврядування. Негативно оцінена якість та доступність питної води. Саме тому ХІХ сесією Григорівської сільської ради VІІ скликання від 21.06.2018 року було прийнято рішення №260 про розробку «Плану покращення надання послуги водопостачання в Присиваській ОТГ на 2019-2023 рр.» аби вирішити нагальну проблему громадян та створити передумови для економічного розвитку території.

У 2019 році розроблений та затверджений рішенням XXIX сесії VII скликання від 25.03.2019 р. № 433 «План покращення надання послуги водопостачання в Присиваській ОТГ на 2019-2023 рр.». Робоча група з розробки Плану покращення послуги першочерговим на реалізацію обрали проект «Реконструкція водогону в с. Григорівка, заміна азбестових труб на полімерні», адже трубопровід в с. Григорівка збудований ще у 1960 роках, застарілий, зношений та перебуває в аварійному стані, що негативно відображається на графіку водопостачання (обмежується декількома годинами на добу). Щороку стається близько 100 поривів , через пориви у воду потрапляє ґрунт, шкідливі домішки , що є небезпечним для здоров’я, та й азбестові труби вже давно під забороною в країнах Європейського Союзу, азбест у питній воді підвищує ризик розвитку онкологічних захворювань.

На виконання робіт по заміні системи водопостачання, у січні 2020 року отримали матеріали від Програми DOBRE на загальну суму 1 531 695,76 грн., згідно договору про внесок у натуральній формі № СІК –D-0196 від 15.10.2019 р., бюджету проекту, заявки від Григорівської сільської ради на отримання матеріалів від Програми DOBRE для виконання проекту, технічних специфікацій до матеріалів. Перелік отриманих матеріалів:

-        13,521 км полімерної труби, терморезисторних заглушок - 18 шт.; переходів - 10 шт.; трійників редукційних терморезисторних - 15 шт.; трійників терморезисторних - 5 шт.; пожежних гідрантів - 5 шт.

За кошти громади / благодійних внесків місцевих підприємств буде придбано 6,716 км полімерної труби та оплата робіт по реконструкції водогону.

На всіх етапах реалізації проекту проводилось інформування населення всіма наявними засобами комунікації:

  1. розміщення інформації на сайті громади та у групі в соціальній мережі (з 2018 р. по 2020 р. розміщували статті про початок розробки Плану покращення водопостачання, про 5 засідань робочої групи з експертами Програми DOBRE, про проведення опитування населення щодо послуги водопостання, про результати зборів громадян, про хід виконання робіт);
  2. інформаційно-роз’яснювальна подворова кампанія, під час якої працівники комунального підприємства розповідають про облаштування колонок, придбання необхідних комплектуючих (сиділка, лічильник , перехідники, шланги необхідних діаметрів). КП «Струмок» надає безкоштовно техніку для копання траншей та ям для колонок. Також під час подворового обходу виявляється потреба для виконання робіт по підключенню абонентів за рахунок комунального підприємства соціально незахищеним верствам населення (одиноко проживаючим пенсіонерам);
  3. збори громадян, під час яких, в тому числі, надавали законодавчу базу, на яку опирались під час розробки та впровадженню проекту, а саме:

згідно п. 5.3 «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.08 р. №190, обладнання вузла обліку здійснюється за рахунок споживачів.

Згідно Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» зі змінами, внесеними згідно із Законом № 2454-VIII від 07.06.2018 року, передбачено обов'язкове встановлення вузлів комерційного обліку приладів обліку (лічильників) холодної води для житлових будинків.

Згідно п.5.1, п.3.1 «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №190 від 27.06.08 р., облік відпущеної води абоненту здійснюється за допомогою вимірювальної техніки, яка внесена до Державного реєстру або пройшла державну метрологічну атестацію.

Згідно п. 20 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених Постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 р. , плата за надані послуги вноситься споживачем відповідно до показань засобів обліку води.

Згідно п. 5.2 «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 N 190 вузли обліку повинні розташовуватись на мережі споживача, як правило, на межі балансової належності мереж виробника та споживача, або за згодою виробника в приміщеннях, розташованих безпосередньо за зовнішньою стіною будівлі  в  місці входу водопровідного вводу. Межа балансової належності –це лінія розподілу елементів систем водопостачання та водовідведення і споруд на них між власниками або користувачами, тобто це найближче місце підключення до централізованої системи водопостачання.

Згідно п. 13 «Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку»,  затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 09 серпня 2018 року № 206, вузлами комерційного обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у житлових та нежитлових будівлях. Вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж відповідних внутрішньо будинкових інженерних систем будівлі, а в разі неможливості встановлення - в іншому місці якомога ближче до точки приєднання. У цьому Порядку термін «межа майнової належності» означає точки розмежування зовнішніх водопровідних мереж від приєднаних до них відповідних мереж будівлі за ознаками права власності або іншого речового права.

Підключення абонентів повинно відбуватись згідно затверджених виконавчим комітетом ради «Технічних умов на підключення до централізованого водопостачання та встановлення водолічильника».

На сьогоднішній день завершені роботи по заміні централізованої труби системи водопостачання на ділянці від свердловини № 18-179 по вул. Кузнечна (вул. Кузнечна, Чехова, Паркова, Кутузова, частково пр-т Новікова, частково провулок Миру та Виноградний), абоненти здійснюють підключення до системи водопостачання. На даній ділянці 133 абонента, з них не мають наміру підключатись – 15 домогосподарств, інші вже підключились / мають намір підключитись протягом тижня. Тож, найближчим часом очікуємо підключення всіх абонентів, після чого подаємо воду цілодобово. На даній ділянці вже маємо подяки та позитивні відгуки від мешканців, що вода з нового водогону має гарний смак, колір та запах.

Наразі ведуться роботи по заміні централізованої труби системи на ділянці водогону по вулицям Пушкіна, Шкільна, Толстого, частково проспект Новікова та провулок Миру. 11 червня відбулись збори громадян даної ділянки , а з 15 по 20 червня працівники КП здійснять подворовий обхід з метою роз’яснення абонентам щодо підключення до центрального водогону.

Ще раз доводимо факти і цифри по комунальному підприємству і, зокрема, надаємо роз’яснення проведення робіт по реконструкції системи водопостачаня:

  1. 60 річна застаріла система водопостачання, термін експлуатації якої вже минув, саме тому відбуваються постійні пориви, труби зашлаковані, подекуди повністю забиті водоростями (фото водоростей та частина фото ремонтних робіт поривів додаються);
  2. азбестові труби вже давно під забороною в країнах Європейського Союз, азбест у питній воді підвищує ризик розвитку онкологічних захворювань;
  3. останні роки подача води здійснювалась 2-3 години на добу. Пояснення цьому дуже прості – не 100 % наявність лічильників у абонентів, також, на привеликий біль та жаль, маємо неправомірні підключення абонентів (додаткові колонки в дворі без лічильника), що завдає велику матеріальну шкоду комунальному підприємству! Надаємо цифри -  за 5 місяців 2020 року нараховано абонентам за користування водою 137 773 грн., а за електроенергію на подачу води зі скважин КП оплатило 177 494 грн. Тобто, подаючи населенню воду 2-3 години, КП ще доплачує власні кошти на енергоносії близько 40 000 грн / місяць… А все тому, що вода споживається абонентами без лічильників або з підключенням неправомірних врізок / додаткових колонок без лічильника. Тож, встановлення лічильників за межами приватної садиби повністю унеможливить підключення неправомірних підключень без лічильників, що дасть змогу домогтися соціально-відповідального користування водою та подавати воду абонентам цілодобово. Також маємо втрати води через пориви. Оплата енергоносіїв – це тільки одна стаття витрат, а ще заробітні плати для працівників КП, сплата податків, придбання дизпалива та матеріалів для ремонтних робіт на поривах, тощо. На оплату цих витрат працівники КП повині заробити, надавши додаткові послуги, а в умові відкритих вакантних посад , нестачі працівників – зробити це дуже важко, майже не можливо! Зараз в КП вакантні посади працівників з благоустою (3 чоловіка) та контролер водопровідного господарства. Запрошуємо бажаючих на роботу! Зараз працівники КП працюють для населення понаднормово і , подекуди, у вихідні дні. Адже 3-4 людини одночасно виконують безліч завдань: подворово інформують населення щодо підключення, запрошують на збори громадян, проводять підключення абонентів, купують матеріали для підключення соціально незахищиним верстам населення, а ще поточна робота КП по благоустрою, виконання робіт по підрядам, тощо. Давайте будемо відвертими один з одним: КП прагне підвищення якості послуги водопостачання, але це можливе тільки за співпраці і свідомого відповідального ставлення до ресурсів громади кожного жителя. Це звичайне людське ставлення один до одного у ситуації, коли кожен з нас зацікавлений, щоб система працювала, щоб всі були з якісною водою цілодобово. І вона працюватиме, якщо кожен з нас буде свідомим! А головне – реальне бажання повністю, згідно технічних умов та правил користування системами централізованого водопостачання в населених пунтах України, якісно і швидко провести цю важливу для громади реконструкцію. По всім питанням щодо умов виконання проекту, щодо підключення до системи та придбання необхідних матеріалів звертатись в офіс КП ( 2 поверх адмінбудинку). Користуючись нагодою, щиро дякуємо всім свідомим та активним мешканцям села, місцевим депутатам та членам виконавчого комітету за виконання всіх умов щодо підключення, за підтримку та сприяння!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь